Föreningen har sedan 1 november 2012 tv, bredband och IP-telefoni via Telia. Det innebär att det ingår digital-tv, bredband och möjlighet till IP-telefoni i avgiften. Läs mer nedan om respektive tjänst.
Föreningen har idag avtal med Telia avseende leverans av digital-TV till föreningen. Vilket innebär att ni som boende får tillgång till Telias stora kanalpaket som innehåller ca 47 kanaler, på två stycken tv-boxar. Om ni vill veta vad det stora kanalpaketet på Telia innehåller för kanaler gå in på Telias hemsida Telia.se. Kostnaden för TV ingår i avgiften som betalas månatligen till föreningen.
Koder
Behöver ni koder till boxarna är ni välkomna att hämta dessa på kontoret vid Skäcklingevägen 91 vid dess ordinarie öppettider eller kontakta Telias kundtjänst 020-240 250
Föreningen har idag avtal med Telia avseende leverans av bredband till föreningen. Kostnaden för bredbandet ingår i avgiften som betalas månatligen till föreningen. Hastigheten uppgår idag till 100 mbit/s nedströms och 10 mbit/s uppströms.
För er som tidigare inte haft Telias bredbandslösning via fiberoptik kommer att hamna på en registreringssida. Där registrerar ni er för att kunna komma ut på Internet.
Föreningen har idag avtal med Telia avseende leverans av IP-telefoni till föreningen. Månadsavgiften för IP-telefoni ingår i avgiften som betalas månatligen till föreningen. Dock tillkommer kostnader för prisavtal, samtalsavgifter och övriga tilläggsavgifter såsom telesvar. Dessa tillkommande kostander debiteras av Telia.
Vid problem med TV, bredand eller telefoni så ska ni kontakta Telias kundservice på följande telefonnummer: 020-240 250
I varje lägenhet finns en fiberkonverter, se bild.
Fiberkonvertern får ni inte ta bort. När ni målar om där fiberkonvertern är var försiktig då den innehåller känsliga komponenter som måste fungera för att ni ska ha de digitala tjänsterna. Om fiberkonvertern är trasig så måste ni kontakta Telias kundtjänst för att få en tekniker komma ut och laga den.